Więcej >>>
Skala ocen dla raportów końcowych (sumujących dwuletnie działania) to „bardzo dobry”, „zadowalający”, „słaby”. Dodatkowy punkt „przykład dobrej praktyki” nie mieści się w tej skali, jest dodatkową informacją na temat szczególnie wyróżniających się projektów, które ze względu na jakiś swój wyjątkowy aspekt lub działanie, szczególnie należy upowszechniać. Jak podaje Polska Agencja Narodowa, „wśród 49 przykładów dobrej praktyki (projektów dwustronnych i wielostronnych), znalazły się projekty, które zachwyciły szczególnym (i, co najważniejsze, efektywnym) podejściem ich realizatorów do kwestii takich jak zaangażowanie uczniów, działania monitorujące, ewaluacja, promocja i upowszechnianie, organizacja mobilności, współpraca z Organem Prowadzącym”. Ponadto, autorzy wyróżnionych projektów zadbali o wysoki wpływ projektu na uczestników, o jego trwałość także po zakończeniu działań, nawiązali i wzmocnili współpracę z lokalnymi organizacjami i władzami. Cieszy, że powstałe w ramach projektów-przykładów dobrej praktyki produkty są ciekawe i przydatne, że będą wykorzystywane w przyszłości zarówno przez szkoły partnerskie, jak i inne placówki i instytucje edukacyjne, które mogą z nich skorzystać za pośrednictwem Europejskiej Bazy produktów European Shared Treasure: www.europeansharedtreasure.eu.
Przypomnijmy, Gimnazjum nr 1 koordynowało ten projekt przy współpracy ze szkołami z Nikozji na Cyprze, z Augsburga w Niemczech, z Budapesztu na Węgrzech i z Granady w Hiszpanii. Powstało kilkanaście produktów wspólnych, których realizację dokumentowano na wspólnie redagowanej stronie: www. http://ateenagersantivirus.eu/wp/. W działania pośrednie i bezpośrednie włączonych było około 20 nauczycieli i 70 gimnazjalistów „jedynki” . To było bardzo duże przedsięwzięcie, a dla wielu młodych ludzi jedyna możliwość kontaktu z europejskimi rówieśnikami i praktyczne wykorzystanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Nic dziwnego, że uczestnicy wspominają przede wszystkim wspaniałą atmosferę i ciekawe doświadczenia we wspólnie realizowanych pracach.
Ponieważ współpraca między szkołami układała się bardzo dobrze, gimnazja z Augsburga, Nikozji i Skawiny planują dalszą współpracę. Do prac nad kolejnym projektem zaprosili jeszcze placówki z Grecji, Finlandii i Litwy. Właśnie trwa wizyta przygotowawcza na Cyprze, której celem jest przygotowanie dokumentacji. Sama aplikacja zostanie złożona w lutym 2013 r. Jeśli zostanie pozytywnie oceniona – realizację nowego projektu gimnazja rozpoczną od sierpnia 2013 roku.
Dziękujemy wszystkim Nauczycielom, Rodzicom i Uczniom, którzy pracowali w ramach tego projektu i wspierali jego realizację.